SONSUZ OTEL PARADOKSU (2018-2019 Projesi)

17.05.2019 549

Projenin Adı : SONSUZ OTEL PARADOKSU

Projenin Türü : Araştırma

Proje Alanı : Matematik

PROJE AMACI

  • Matematikte sonsuzluk kavramını somutlaştırarak öğrenci arkadaşlarımıza öğretmek.
  • Paradoksun ne olduğunu öğretmek.
  • Gerçekleşmesi imkansız olan bir durumun aslında olabilmesini somut bir şekilde göstermek.
  • Öğrencilere bir grup halinde çalışmasını sağlayarak bir ürün oluşturmasını sağlamak. 
  • Okulumuzda matematik dersine karşı olan ön yargıyı azaltmak.
  • Matematikteki diğer kavramlarında somutlaşmasını sağlayarak daha eğlenceli hale getirmek. 
  • Öğrencilere günlük hayatta karşılaştığımız paradoksları araştırarak sınıfta tartışmalarını sağlamak.
  • Matematik dersini daha eğlenceli hale getirmek.
  • Tek sayı, çift sayı ve asal sayıları somutlaştırmak.

Otel paradoksunda öğrencilere, Durmadan büyüyen bir değişkenden bir çıkarırsak, elde ettiğimiz değişken de durmadan büyür. Durmadan büyüyen bir değişkene bir eklersek, elde ettiğimiz değişken de durmadan büyür. iki değişken durmadan büyüyorsa, o değişkenlerin toplamı da durmadan büyür önermelerini maketten otel binası, oyuncak otobüs ve oyuncak insan figürleri yardımıyla göstermek.

PROJE ÖZETİ 

Binlerce yıllık geçmişi olan paradokslar, insanların kafasını devamlı meşgul etmiştir. Paradoks Yunanca ´da para (karşı,zıt) doxa (düşünce) kelimelerinden oluşmuştur. Tam karşılığı Türkçe?de olmamasına rağmen çelişki, çatışkı ve karşıtlam gibi tabirlerin de kullanıldığını görmekteyiz. 

Bu projedeki hedefimiz öğrencilerin hem paradokslara bakış açılarını görmek hem de matematikte sonsuzluk kavramını somutlaştırarak göstermektir. Proje konusunu okulumuz matematik öğretmeni Zeki ÜRPER rehberliğinde kararlaştırdık. 

Bütün odaları dolu olan otele bir müşteri yada sonsuz sayıdaki otobüsle sonsuz müşteri geldiğinde bunları otele yerleştirmek imkansızdır fakat tek sayılar, çift sayılar ve asal sayılar yardımıyla bunları da otele yerleştireceğiz. 

Projemizi yaparken maketten otel binası, oyuncak otobüsler ve oyuncak insanları kullanacağız .Projemiz bittiğinde öğrencilerin matematikte sonsuzluk kavramını daha iyi anlayacaklarına inanıyoruz. Projemizi sergiledikten sonra okuldaki her öğrenciden bir paradoksu araştırıp derste açıklamalarını isteyeceğiz. 

Öğretmenimiz Zeki ÜRPER proje yapım sürecinde öğrencileri yönlendirip onlara yardımcı olacaktır .Matematik öğretimi bütün kurumlarımızda somutlaştırılarak öğretilirse öğrencilerin korkulu rüyası olmaktan çıkar daha zevkli bir ders olur.

PROJE YÖNTEMİ

Okulumuzdaki öğrencilerin geneli matematiğe karşı ön yargılıdır. Bu ön yargıyı yıkmak için bir araya gelerek dersi somutlaştırmak gerektiğini düşündük. En soyut konularda biri sonsuzluk kavramı olduğu için bu konuya karar verdik. Matematik öğretmenimizle haftada 6 ders saati olacak şekilde okulun kütüphanesinde bir araya geleceğiz. Projeyi yapacağımız öğrencilerin velilerinden izin alınarak çalışmalara başlandı. Ayrıca proje yıllık planımızda vardır ve plana göre hareket edilecektir. Projede yer alan tüm öğrenciler işbirliği içerisinde hareket edecekler. 

Projede kullanılacak malzemeler: Sonsuzluk sembolü, maket otel binası, oyuncak insan figürleri , oyuncak otobüsler ve sayıların yazılı olduğu kağıtlar .Projemiz araştırma olduğu için: Gözlem yapma ve soru sorma(problem cümlesini oluşturma-soruları belirleme),hipotez oluşturma, araştırmayı planlama/uygulama, hipotezleri test etme, bulguları kaydetme, sonuçları yorumlama ve raporlaştırma bilimsel adımlarından oluşmaktadır 

Projemizde yer alan sorular: Tamamen dolu bir otele bir kişiyi daha nasıl yerleştireceğiz. Sonsuzluk kavramı nedir .Sonsuz kişiyi sonsuz bir otele nasıl yerleştiririz. Asal sayılar neden projemizde çok önemlidir. Diğer adımımız olan araştırmada öğrenciler asal sayı, tek ve çift sayıları,  sonsuzluk kavramını araştıracaklardır. 

Daha sonra tamamen dolu otelimize ´bir kişiyi yada sonsuz kişiyi yerleştirebiliriz; hipotezini kurarız . Hipotezimizin doğru mu yanlış mı olduğunu belirlemek için deneyimiz sırasında ve sonunda kaydettiğiniz verileri analiz edeceğiz. Bunu deneylerle ispatlarız. En son olarak bunları değerlendirerek sonuçlandırırız. Malzemelerin temini için bazı firmalarla işbirliği yapacağız. Ayrıca projede yer alacak öğrenciler ile bilgi toplamak için bazı üniversitelerin matematik bölümlerine gideceklerdir.

İLETİŞİM

Adres:
YUNUS EMRE MAH. 1614. SK. GAZI MESLEKI VE TEKNİK ANADOLU LISESI BLOK NO 4/1 İÇ KAPI NO 1 SULTANGAZİ / İSTANBUL


Telefon
(212) 419 2654


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın